MLM może stać się poważnym biznesem. Wystarczy przejrzeć wyniki finansowe generowane przez największe firmy w branży i okaże się, że są naprawdę pokaźne. Często natomiast pada pytanie, jakie są jego zalety i czym różni się od tradycyjnego biznesu. Dzisiaj trzeba więcej wysiłku włożyć w to, żeby internauta zwrócił uwagę na daną markę, produkt, stronę internetową. Jest tego za dużo po prostu, a zorganizowanie konkursu to dobry gwóźdź wbity w umysł potencjalnego klienta. Wygrana czyni z organizatora darzonego szacunkiem i godnego „odwdzięczenia się”, ale już samo wejście na stronę marki może zostawić ślad w głowie internauty. Każda forma interaktywności jest o wiele bardziej efektywna niż zakurzone logo stojące w kącie. Podstawą do zarabiania w jakimkolwiek biznesie jest wiedza i świadomość tego czego potrzebują inni ludzie i za co chętnie zapłacą. Taką wiedzą posługują się profesjonaliści.